torsdag 31. mars 2011

Plassen foran Oseberg kulturhus

Denne plassen er verdifull. Jeg registrerer at mange ønsker at denne plassen skal brukes til å "kunne ta en øl". Det har vi brygga til. Denne plassen bør være en grønn lunge i byen. Et fristed der man kan ta med unger en travel lørdag. Det bør være et sted der man kan slappe av, nyte solen og se på båtene som seiler forbi. Vi har en unik mulighet til å sikre allmenheten et sted ved vannet. På 80-90 tallet foreslo AP å rive hele brygga. Vi ser nå at brygga faktisk er noe av det mest verdifulle vi har i byen og den har satt Tønsberg kartet som en atteraktiv sommerby. Jeg må ærlig innrømme at jeg selv knapt hadde hørt om Tønsberg da jeg flyttet hit. At det er norges eldste by, lærte jeg først etter at jeg flyttet hit.... Mange tror Tønsberg er verdens navle, og undervurderer den viktige markedsføringen. Jeg vil at vi lager en skikkelig grønn samlingsplass ved kanalen!! Et sted som setter Tønsberg på kartet!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar